Novinky a zľavy emailom

Radi Vám zašleme predsezónny zľavový kupón a predstavíme tohtoročné novinky. Zanechajte nám svoj e-mail.

Test celoročných pneumatík- aký vplyv má opotrebenie?

Ilustrační foto
Šéf nemeckého Michelinu Jürgen John upútal svojimi nedávnymi výrokmi pozornosť. Konkurenční výrobcovia vraj navrhujú vrchnú časť plášťov, aby obstáli v testoch a ďalšie vrstvy tak kvalitné nie sú. Tiež tvrdil, že dezény Michelinu až do hĺbky 1,6 milimetra. Pokiaľ to teda umožňuje zákon.
Nemecký magazín Autobild sa rozhodol tieto výroky overiť. Pri svojom testovaní celoročných pneumatík preto zvolil iný postup než obvykle. Nemeral len jazdné vlastnosti nových plášťov, ale aj tých opotrebovanejších.

Tri stupne ojazdenia, tri druhy povrchu

Testeri hodnotili jazdu na snehu, mokre a suchu. Na všetkých povrchoch zohľadňovali ovládateľnosť a brzdenie. Na snehu pre nich hrala rolu trakcia a správanie pri „slalome“, na mokrej vozovke odolnosť voči aquaplaningu a správanie na kruhovej dráhe. Na suchu merali tiež hlučnosť. Body mohli pneumatiky získať aj za celkovú ekonomickú výhodnosť.
 
Okrem nových pneumatík meral Autobild jazdné vlastnosti aj po ojazdení na 4 a 2 milimetre. Na Slovensku však platia iné pravidlá než v Nemecku. Zatiaľ čo na nemeckých cestách je tolerovaná hranica 1,6 milimetra, u nás nesmiete ísť pod 3. Všetkých 6 celoročiek bolo testovaných na malom Opel Corsa. Ponúka sa teda otázka, ako by si viedli na väčšom a ťažšom vozidle.

Najlepšie zniesol opotrebenie Michelin, GoodYear drží striebro

V teste skutočne najlepšie obstáli pneumatiky CrossClimate+ od Michelinu. Prémiový výrobca je známy dlhou výdržou svojich plášťov, čo sa tu potvrdilo. Skúška však odhalila aj to, že gumy nestrácajú jazdné vlastnosti ani po ojazdení na 4-milimetrovú hĺbku.
 
Michelin CrossClimate+
 
Na tesne druhom mieste sa umiestnil dezén Vector 4Seasons Gen-2 od GoodYearu. Ako nový sa vyrovnal aj víťazovi testu. Michelin ho porazil predovšetkým vďaka lepšiemu správaniu na hranici 2 milimetrov. Pri opotrebovaní na 4 milimetre voli ich výsledky veľmi podobné.
 
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Vyrovnaný súboj o tretie a štvrté miesto zviedla Pirelli s Hankookom

Na treťom mieste sa umiestnili pneumatiky Pirelli Cinturato All Season a na štvrtom Hankook Kinergy 4S.Ako nové ponúkajú oba dezény skvelé jazdné vlastnosti na všetkých druhoch povrchu. Opotrebenie ich však bolelo viac než prvé dve testované gumy. S 4-milimetrovou hĺbkou získali oba plášte veľmi podobný počet bodov- Pirelli si viedla lepšie na mokre, Hankook zase na snehu.
 
Pirelli P ZERO
 

Prekvapenie testu- pneumatiky Vredestein

Pekné hodnotenie získala guma Quatrac 5 od Vredesteinu. Navzdory svojej pomerne nízkej cene bola totiž kvalitou porovnateľná s konkurenčnými prémiovými modelmi. Nová pneumatika sa veľmi dobre presadila na snehu aj mokrej vozovke. Rovnako ako rad ďalších plášťov však zle znášala opotrebenie- otrpela hlavne odolnosť voči aquaplaningu.
 
Vredestein Quatrac 5

Na nových Nokianoch sa ide skvelo, hĺbku pod 4 mm však neriskujte

Zatiaľ čo nové Nokiany Weatherproof prekonajú v mnohých smeroch dokonca aj Michelin, po opotrebení je ich výsledok poznateľne horší. Ojazdené Nokiany si viedli pomerne dobre na snehu, veľké množstvo bodov však stratili na mokrej vozovke.
 
Nokian Weatherproof

Záver testu: na suchu ste v bezpečí, pozor ale na mokro a sneh

Celkové hodnotenie pneumatík podľa Autobildu je: „dobré“ pre Michelin, „uspokojivé“ pre GoodYear a „s výhradami“ pre Pirelli, Hankook, Vredestein a Nokian.
 
Aj keď jazdné vlastnosti testovaných pneumatík boli aj po ojazdení na 4 mm dostačujúce, pokles kvality bol poznateľný. Rozhodne teda v zime neodporúčame ojazdievať gumy až na 1,6 milimetra, ako odporúča šéf Michelinu. Poprvé je to na Slovensku nelegálne a podruhé si pri takomto stupni opotrebovania na snehu a mokre neviedol práve najlepšie ani víťazný dezén. Jediný prínos, ktorý menšia hĺbka má, je správanie na suchej vozovke. Stáčí však hlbšia kaluž a pri vyššej rýchlosti riskujete pohromu.
 
Slovenskí doiči by sa mali celoročných plášťov radšej úplne vyvarovať. Oproti letným pneumatikám majú výrazne vyšší valivý odpor a sú hlučnejšie, oproti tým zimným majú na snehu a ľade omnoho horšiu trakciu.

Publikováno: 1.2.2018

Potrebujete poradiť?

02 20 86 21 89 offline

Porovnávanie

V porovnaní máte 0 produktov.

Zobraziť porovnané
Odobrať všetko

 

Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK

Copyright © ONIO SK, s.r.o. 2018 Všetky práva vyhradené. Logistiku zabezpečuje ONIO s.r.o.

cookie